Bolehkah anda menjadi lebih tinggi Sememangnya Walaupun Selepas Akil baligh! Berikut adalah Bagaimana Anda Buat - Jangan Terlepas Satu Ini

Bolehkah anda menjadi lebih tinggi Sememangnya Walaupun Selepas Akil baligh! Berikut adalah Bagaimana Anda Buat - Jangan Terlepas Satu Ini

Semua orang mahu menjadi tinggi. Malangnya, orang pendek sering tertakluk kepada mempersendakan oleh orang-orang di sekeliling mereka. Banyak nama panggilan adalah berdasarkan kepada ketinggian pendek seseorang. Ketinggian pendek juga menyebabkan kesukaran dalam hidup- praktikal untuk contoh, ia adalah sukar untuk mencapai rak tinggi atau laci kabinet. Konsep ketinggian biasanya dikaitkan dengan genetik keluarga seseorang dan nenek moyang. Walau bagaimanapun, kita sering terlepas pandang hakikat bahawa seseorang itu dapat tumbuh tinggi secara semulajadi juga.

Perkara yang paling penting yang anda boleh lakukan untuk membantu pertumbuhan anda tinggi adalah untuk mengikuti diet yang sihat. Anda perlu membuat satu usaha untuk mengambil barangan makanan yang mempunyai kandungan yang tinggi vitamin dan kalsium kerana ini akan membantu anda dalam mendapatkan ketinggian. Bahagian anatomi anda yang akan memberi kesan kepada pertumbuhan ketinggian anda adalah tulang anda. Sejak tahun tulang lebih panjang untuk membuat anda mendapatkan ketinggian. Kalsium adalah satu kemestian untuk pembentukan tulang yang sihat. Doktor mengesyorkan susu sebagai satu cara penting kalsium. Susu ditambah dengan vitamin walaupun dalam bentuk tablet akan memenuhi keperluan bahan-bahan tersebut dalam badan anda. Elakkan makanan yang mempunyai kandungan yang tinggi karbohidrat. Lebihan karbohidrat sering blok kelenjar anda membuat mereka tidak dapat menghasilkan hormon yang membawa kepada pertumbuhan tinggi. Keadaan ini juga dikenali sebagai hiperglisemia.

Walau bagaimanapun, diet yang betul tidak akan banyak gunanya tanpa senaman yang tetap. Senaman yang kerap menyerupai badan anda untuk melepaskan hormon yang kondusif kepada pertumbuhan tinggi. Latihan bukan sahaja bengkok dan meregangkan otot dan tendon itu menjadikan ruang untuk pemanjangan tulang anda, tetapi juga menjaga tubuh cukup lembut untuk membolehkan pertumbuhan dalam panjang anggota badan. Walau bagaimanapun, pastikan jumlah senaman yang anda lakukan adalah setimpal dengan pengambilan diet anda dan juga mencukupi untuk struktur badan anda. Gaya hidup yang berdisiplin juga disyorkan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar