Kolesterol Rendah Jalan Asli Dengan Daun Gandum

Kolesterol Rendah Jalan Asli Dengan Daun Gandum

Dianggarkan sebanyak 45 tahun 90% daripada manusia adalah obes dan mempunyai profil lipid negatif. Ubat-ubatan untuk obesiti dan kolesterol adalah sedikit dan mempunyai kesan sampingan yang teruk. Kesan-kesan sampingan telah memaksa penurunan dalam preskripsi ubat statin. Oleh itu semakin Pakar pemakanan sedang mencari teliti Rawatan rumah dan kaedah herba kawalan kolesterol.

Hari ini kekurangan serat dalam diet harian didakwa kerana banyak penyakit seperti sembelit. Gaya hidup sibuk telah kecewa cara tradisional memasak. Orang ramai mengambil jalan untuk makan siap makanan dan makanan ringan. Makanan itu mengandungi banyak bahan-bahan toksik yang digunakan sebagai bahan pengawet dan perisa. Makanan ini mempunyai hampir tidak ada komponen serat.

Kolesterol adalah bahan seperti lilin dan adalah penting untuk fungsi metabolik normal badan. Kolesterol adalah satu juzuk penting dalam organel sel seperti dinding sel dan nukleus. Ia juga hadir dalam tisu otak, saraf, otot, kulit dan hati. Kolesterol adalah bahan asas untuk pelbagai jenis hormon dan juga penting untuk asimilasi Vitamin D. Bile yang emulsifies lemak yang juga mengandungi kolesterol. Tetapi jika seseorang pengambilan lebih banyak kolesterol daripada apa yang diperlukan oleh badan, kolesterol yang berlebihan disimpan di dinding arteri yang membawa kepada pelbagai jenis masalah peredaran darah seperti aterosklerosis atau serangan jantung.

Paras kolesterol tinggi mempunyai kesan yang mendalam kepada obesiti. Individu obes mempunyai tahap yang luar biasa tinggi LDL dan HDL yang rendah. Obesiti juga sedang didakwa di penyakit seperti serangan jantung, tekanan darah tinggi. Obesiti juga merupakan penyebab sindrom X. Sindrom X mempunyai ciri-ciri pengumpulan lemak di dinding perut, menaikkan tahap kolesterol tidak baik (LDL), tekanan darah tinggi dan rintangan insulin. Sindrom X juga dipercayai menjadi pra-kursor untuk kencing manis dan dikaitkan dengan kematian yang tinggi di instance Pertama serangan jantung pada pesakit. Wheatgrass adalah sangat berkesan dalam mengawal tahap kolesterol dalam darah.

Wheatgrass adalah rumput yang sarat dengan nutrien, dan vitamin dan anti-oksida. Ia mempunyai 70% klorofil yang sangat berkesan dalam memerangkap tubuh radikal bebas. Penyelidik Jepun telah mengesahkan bahawa wheatgrass mempunyai kolesterol menurunkan sifat-sifat pada tikus. Penyelidikan lanjut yang sedang berlaku untuk mengesahkan merendahkan kolesterol hartanah di Manusia. Jika wheatgrass diambil secara tetap ia bukan sahaja akan membantu dalam menurunkan kolesterol tetapi ia juga akan membantu dalam mencegah penyakit seperti penyakit jantung dan tekanan darah tinggi yang dikaitkan dengan tahap kolesterol yang tinggi dalam darah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar