Rawatan Alternatif kebas deria rasa di tangan dan kaki

Rawatan Alternatif kebas deria rasa di tangan dan kaki

Soalan:
Dua tahun lalu, anak perempuan mertua saya mempunyai sensasi kebas pada tangan dan kaki beliau. Para doktor yang disyaki multiple sclerosis tetapi imbasan MRI tidak mengesahkan ini. Perasaan terus dan dia kini mempunyai pening juga. Satu lagi MRI membuktikan negatif. Beliau mempunyai dua orang kanak-kanak lelaki dan bekerja sepenuh masa jadi adalah mencari perkara yang sangat sukar walaupun dia mempunyai banyak bantuan daripada anak saya. Boleh cadangkan apa-apa?

Jawapan:
Saya telah mencari masalah ini sebelum - lebih di kalangan wanita berbanding lelaki - dan kebanyakan pesakit mendapatkan didiagnosis sebagai mempunyai multiple sclerosis, walaupun imbasan MRI otak dan saraf tunjang tidak menunjukkan tanda-tanda yang tidak normal. Saya boleh memahami bagaimana bimbang dan kecewa dia mesti rasa.

Tiga jenis utama gejala yang berkaitan dengan sensasi terjejas adalah mati rasa, membakar dan kesemutan. Lain adalah Bernoda kotor kulit 'daging masin', dengan bidang merah jambu, di mana saluran darah kecil (kapilari) adalah diluaskan, dan tompok kelabu, di mana mereka berada sempit. Pesakit juga mengalami keletihan, kurang tumpuan, pening, sakit kepala, ketegangan leher, tidur terganggu, dan, tidak menghairankan, kemurungan.

Saya mengesyaki penyebab anak perempuan mertua gejala ini anda boleh menjadi yang berikut. Terdapat dua sistem mengawal saraf kita kerana mereka menjalankan mesej dari otak ke badan dan sebaliknya. Satu adalah secara sukarela sukarela yang lain. Sistem saraf autonomi kedua (ANS) bertanggungjawab mengawal selia bernafas kadar jantung, suhu badan, pengeluaran hormon, penghadaman, peredaran, berpeluh dan penyempitan atau pengembangan salur darah yang lebih kecil. Jika aliran darah ke pusat kawalan ANS dalam otak anda, hipotalamus, terjejas, bahagian otak bawah sedar tidak akan berfungsi dengan betul. Ini boleh disebabkan oleh trauma pada kepala atau leher, yang misaligns vertebra di leher dan sebagainya menghalang kelancaran darah melalui arteri serebrum-vertebra menjalankan kedua-dua belah tulang belakang anda.

Semua saraf mendapat nutrisi - oksigen dan glukosa - dari kapilari kecil berlari keseluruhan panjangnya. Jika ini kapilari tidak membekalkan kuantiti yang optimum darah akibat ANS kerosakan, saraf tidak menerima nutrien yang mencukupi, jadi mereka tidak berfungsi, menyebabkan kebas, membakar atau kesemutan. Suatu ujian yang mudah untuk melihat jika ANS yang berfungsi dengan baik adalah untuk menolak objek tumpul bersungguh-sungguh di sepanjang kulit lengan dalam. Anda akan melihat garis kelabu, yang dalam masa beberapa saat menjadi merah jambu atau merah kerana kawasan itu dipenuhi dengan darah (ia adalah lebih sukar untuk melihat pada kulit gelap). Biasanya, merah hilang lagi hampir serta-merta dan markah lenyap. Tetapi sebagai ANS mengawal pengembangan dan penyempitan saluran darah, jika ada masalah dengan berfungsi, kelabu akan mengambil beberapa saat untuk bertukar menjadi warna merah, dan kemerahan yang mungkin berterusan selama beberapa minit. Penekanan saya ialah kepada memulihkan fungsi yang ANS secepat mungkin.

Ini adalah apa yang saya cadangkan

Diet
* Elakkan makanan yang dikenali untuk membuat saraf sensitif, buah-buahan terutamanya limau garam yang berlebihan, kopi dan alkohol.

Tambahan
* Untuk meningkatkan peredaran periferi, mengambil Ginkgo Biloba 2000: satu setiap hari selama dua bulan.
* Untuk mengatasi keletihan dan kemurungan, mengambil BioEnergy: dua setiap hari untuk tiga bulan.

Leher dan urut bahu
* Dengan ibu jari dan jari anda, mengurut-dua belah leher pangkal tengkorak dan bahu dengan Minyak Lifestyle. Anda akan mencari maklumat lanjut dalam The Ultimate Kembali Buku. Pada mulanya, beberapa kawasan akan menjadi sakit dan ketat, jadi tumpuan di bidang ini: kerana aliran darah di dalam, kelembutan akan meringankan. Adakah diri ini selama tiga minit setiap hari selama tiga bulan, dan / atau meminta rakan kongsi untuk melakukannya sekali seminggu untuk minit I5.

Yoga
* Therapeutic Iyengar yoga boleh membantu; pose tertentu termasuk ular tedung, penyu, semibridge, kanak-kanak menimbulkan, kepala roll dan pendirian bahu. Mencari seorang guru yang mahir dalam negara.

Pernafasan
* Amalkan menyedut selama tiga saat, memegang selama enam, kemudian bernafas keluar selama enam saat. Ini mengekalkan karbon dioksida dalam darah supaya kapilari membesar, memperbaiki peredaran darah ke saraf dan sering membantu kebas, membakar dan kesemutan. Adakah ini empat kali sehari.

Relaksasi
* Sebelum tidur, mendengar pita kelonggaran (terdapat banyak didapati termasuk kelonggaran CD saya sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar